Communicatie manager & adviseur

Intern communiceren is niet meer zenden vanuit de organisatie . Communiceren om te begrijpen wat leeft en wat de behoeftes zijn van medewerkers. Het is een constante, dynamische, interactieve dialoog tussen en met alle niveaus in een organisatie en daarbuiten.  Communicatie levert daarmee een belangrijke bijdrage bij het realiseren van organisatieveranderingen.  Gelukkig is het al lang niet meer een sluitstuk van een project of verandering. Het wordt onderkend als een belangrijk onderdeel bij bepaalde veranderingen, ook op strategisch niveau.

Dat maakt de opdracht van een communicatie manager of adviseur nog veelzijdiger en uitdagender. Uitdagingen als:

Betrouwbare informatie

dat de bron, eigenaar en status duidelijk is, dat informatie actueel is,  zodat platformen niet ondersneeuwen door achterhaalde informatie

Informatie steeds laten aansluiten op veranderde rollen binnen een organisatie

de informatie krijgen die op een bepaald moment van belang is

Informatie overzichtelijk houden

gelijktijdig gebruik maken van Yammer, email, social media en al die andere communicatie kanalen, met behoud van eenduidigheid in de boodschap

Snelheid maken

ondanks dat iedereen altijd meteen zal be-amen dat communicatie heel belangrijk is, dat goede communicatie onmisbaar is, wil dat nog niet zeggen dat voldoende tempo wordt gemaakt voor het afronden van communicatie projecten

Digitale mogelijkheden benutten

groeien en groeien, steeds meer, vernuftiger, echt slimmer, doordacht. Dat betekent dat een communicatiemanager of -adviseur echt goed op de hoogte moet zijn wat de innovaties zijn. Dat ze kunnen acteren als opdrachtgever voor de ICT afdeling.

Ja, communiceren kost geld

en ja, goede communicatie is randvoorwaardelijk en van toegevoegde waarde. Waar de investeringen tegen af te wegen?

De oplossingen van I-Experts

Face-to-face interactie is een van krachtigste manieren om te communiceren. Dat is onvervangbaar. Aanvullend is de digitale communicatie. Dat geeft steeds nieuwe mogelijkheden, zorgt voor verbinden en beter samenwerken.

Digitaal samenwerken als oplossing

Gebruik maken van een digitale werkplek is niet alleen een nieuwe manier van communiceren. Het is de nieuwe vorm van samenwerken die vele nieuwe mogelijkheden biedt voor communiceren en informatie delen binnen de organisatie en daarbuiten. Het is noodzakelijk dat medewerkers op een interactieve wijze kennis en informatie delen en vinden. Denk bijvoorbeeld aan een interactief nieuwsplatform waarbij medewerkers zelf nieuws publiceren en hierop laten reageren zowel informeel als formeel. Direct digitaal toegang tot alle medewerkers hebben is een must.

Deze manier van werken maakt het mogelijk om any time, any place en op any device samen te werken. In dezelfde ruimte zijn om goed samen te werken is niet meer nodig. Alle informatie die in deze omgeving wordt gedeeld, blijft binnen de inhoudelijke kaders en komt gegarandeerd bij de juiste personen terecht.

Als Digitale Werkplek specialist kennen wij alle producten op dit gebied en adviseren wij in het maken van de juiste keuzes. Wij weten wat een product kan, wat een dienst biedt, wat het niet kan en welke alternatieven er zijn.

Samenwerken en sociale interactie bevorderen

Het inrichten van de interactieve sociale digitale werkplek is de expertise van de I-Experts. I-Experts geeft u advies, na eerst gezamenlijk de vraag achter de vraag te hebben onderzocht, om steeds de juiste keuze te maken. Wat het gaat kosten, in tijd en geld en wat het u gaat opleveren. En wij dragen actief bij aan een succesvolle implementatie.

Heb je interesse in een interactieve sociale digitale werkplek en hoe deze oplossingen biedt voor communicatievraagstukken? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Voordelen van het samenwerken met I-Experts

  • Realistische oplossing
  • Toekomst vaste werkplek
  • Tevreden stakeholders